Recenzia: Bonobo - Days To Come

Bonobo je pseudonym jedného nie príliš slávneho hudobníka menom Simon Green.  Ten tento projekt založil v roku 1999 v meste Brighton, ktoré je spojované predovšetkým s menom Normana Cooka alias Fatboya Slima. No povedzme si, že Bonobové počiny sú mu minimálne rovné. Bonobo spadá pod krídla rešpektovaného londýnskeho labelu Ninja Tune, ktorého zakladatelia sú známi elektronickí vizionári Coldcut. Days To Come je už Bonobov tretí počin a veruže nie len tak hocijaký.

Diskusia  (1)

Bonobo sa pohybuje v elektronických vodách od chilloutu, downbeatu, ambientu až po veľmi pre neho typický trip hop. Novinka DaysTo Come zaujme predovšetkým svojou pestrosťou, netradičnosťou a hudobnouotvorenosťou, ktorá Vás nemôže nechať chladnými. Obsahuje mnoho chytľavýchsamplov a jazzových breakov, ktoré sa Vám veľmi nenápadne vryjú pod kožu.Skladby do seba dobre zapadajú a naväzujú na seba tak, že album tvorí jedentakmer bezchybný celok. Po zhruba minútovom intre, ktoré Vám napovie, akýmsmerom sa asi bude album uberať, nasleduje chill-outová Days To Come sdychovými vložkami, ktorú spieva skvelá speváčka menom Bajka a ktorá na albumehosťuje v ďalších troch skladbách. Nato naväzuje track Between The Lines poznačenýťažšími beatmi, do ktorej Bonobo veľmi dobre zakomponoval píšťalu, ktoráskladbe dodala exotický nádych. Days To Come je veľmi pestrý aj vďaka využitiunetradičných nástrojov, ktoré nemáme možnosť pirveľmi často počuť v spojení selektronikou, či už ide o veľmi vkusne zakompovanú harfu, ktorá dodáva skladbe Kettojemný nádych alebo violu v Nightlitektorá by svojou atmosférou dokázala strhnúť aj toho najväčšieho hudobnéhocynika. Vďaka dychovej vložke v Transmission94 sa pristihnete pri tom,ako si nevedomky podupkávate nohou do rytmu. On Your Marks zasa zvodnekoketuje s jazzovou rytmikou. Podľa mňa sú najsilnejšie skladby na albume mystickáNightlite a záverečná Reccuring. Album je zvukovo priam dokonalý.O tom, že sa nahrávalo predovšetkým so živými nástrojmi niet ani týchnajmenších pochýb a musí byť naozaj veľký zážitok vidieť toto teleso naživo.Days To Come je nádherný počin. Pre mňa jednoznačne jeden z ašpirantov na albumtohoto roka.

Hodnotenie: 4,5 / 5

Tomáš Tankovič

Tomáš Tankovič