reklama

The Frames – The Cost

Pre recenzenta je zvyčajne oveľa náročnejšie opísať album, ktorý je dobrý, ako ten, na ktorom sa môže škodoradostne vybúriť so svojou horkou a uštipačnou kritikou. A to už nehovorím o naozaj skvelých albumoch. Však to poznáte sami, že skritizovať niečo pod samú zem vám ide s prehľadom oveľa lepšie ako opísať niečo pekné a snažiť sa to čo najlepšie priblížiť tomu druhému. Bohužiaľ práve tento prípad sa teraz prihodil mne. Mam obavy, že nenájdem dostatočne vhodné slová, ktorým by som vám The Cost opísal. Dostal sa mi totiž do ruky veľmi dobrý album.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu

K Frames som sa náhodne dostal pred troma rokmi, keď som si kúpil ichživák v jednom Dublinskom bazáre. Jednoducho sa mi zapáčil obal, jeho cenabola viac než prijateľná, ale očakávania som nemal žiadne. Keď som ho vložil domôjho prehrávača, bol som viac než milo prekvapený. Od toho času sa snažím podrobnejšiesledovať cestu týchto zjavov.

The Cost pôsobí pokojnejším dojmom než jej predchodcovia. Zniekomornejšie a viac baladicky. No veľmi rýchlo zistíte, že je to len klamliváškrupinka zdania, ktorú keď rozlúsknete, tak pod ňou nájdete živelné skladby sosilnými melodickými motívmi. Niektoré skladby si zapamätáte hneď po prvom vypočutíako napr. Sad Song, či Falling Slowly. Po druhom vypočutí savám pod kožu vryjú úplne všetky. GlennHansard je vlastníkom charizmatického hlasu, ktorý vás v kvílivom závere The Side You Never Get To See dovedie ažk zimomriavkám. Pri takejto skladbe by ste zapredali dušu za to, aby ste jumohli počuť naživo. Osobne mi boli vždy sympatické kapely, ktoré majú v zostavehusle. Tie na seba sebavedome upozornia hneď v úvodnej Song For Someone. Pieseň True sa rozbieha úplne nevinne a mátepocit, že ste „konečne“ narazili na prvé nudnejšie miesto albumu, no ten sazmení vo chvíli, ako sa k slovu dostane druhá polovica skladby, ktorá jugalantným spôsobom dovedie k emotívnemu až dych vyrážajúcemu záveru. No a čo byto bol za album Frames, keby sa tunenašla k závrati vygradovaná smršť, ktorá vyvrcholí silou práveprebudenej sopky. Práve takou je WhenYour Mind’s Made Up.

Podľa rôznych prieskumov tlače sačasto cituje, že The Frames je po U2 druhá najpopulárnejšia kapela v Írskua myslím, že právoplatne a zaslúžene. Je to „gitarovka“, ktorá dáva všetkýmostrovným kapelám typu Bloc Party, Snow Patrol, Franc Ferdinand a podobne ťažkým,ale naozaj ťažkým spôsobom na riť!!! Títo írski bastardi sú totiž prekliatodobrí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Hodnotenie albumu: 4,5 / 5


Oficiálna web stránka: www.theframes.ie

Texty: http://www.irishmusiccentral.com/theframes/lyrics_the_cost.html

Tomáš Tankovič

Tomáš Tankovič

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som hudobný nadšenec a snáď aj tak troška znalec, ktorý by Vás rád občas sprevádzal svetom hudby. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu